Onze spoed tandarts bij Bella Dent.
* Acute pijn of een spoedgeval? Wel of geen eigen vaste tandarts, iedereen kan 7 dagen per week bij ons terecht.
* In geval u wél een eigen vaste tandarts heeft en voor spoed bij ons bent geweest, dan zullen wij u na de spoedbehandeling altijd terugverwijzen naar uw eigen tandarts. Eventuele vervolgbehandelingen dienen door uw eigen tandarts uitgevoerd te worden.
Spoed Tandartskosten
De kosten van een spoedbehandeling zijn gelijk aan de kosten van een reguliere tandheelkundige behandeling. De maximale tandartstarieven worden ieder jaar door de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) bepaald en worden jaarlijks herzien. Ook gelden er de wettelijke avond-, nacht- en weekendtoeslagen (na 18:00 uur tot 08:00 uur, op zaterdag/zondag en tijdens de erkende/officiële feestdagen).
*Begroting
Wij kunnen aan de telefoon niet bepalen wat de exacte kosten zullen zijn!
U heeft een spoedgeval of een acute pijnklacht met of zonder directe oorzaak. Omdat u direct dient te betalen begrijpen we heel goed dat u vooraf wilt weten waar u, qua kosten, aan toe bent. Echter aan de telefoon kunnen we niet meteen diagnosticeren wat er aan de hand is. Uw situatie dient daarom eerst door één van onze spoedtandartsen ter plekke medisch te worden beoordeeld. Zonder deze medische beoordeling kunnen we aan de telefoon geen exacte kosten vermelden. Uiteindelijk zijn de kosten ook afhankelijk van de soort behandeling die op dat moment nodig is. Wel kunnen we een indicatie geven.
* Kosten
Gemiddeld genomen kunt u het beste rekening houden met kosten tussen de 40€ en 250€.
Bij bepaalde behandelingen, bijvoorbeeld als u met spoed een initiële wortelkanaalbehandeling nodig heeft (ook wel endo-start genaamd), kunnen deze kosten hoger uitvallen dan 250€. Afhankelijk van de moeilijkheid en de tijd die de tandarts ervoor nodig heeft, kunnen deze kosten oplopen tot 400€ a 500€. Boven de 250€ aan kosten wordt een begroting gemaakt waarop u een akkoord dient te geven.
Hoe betaalt u de kosten?
Omdat u geen ingeschreven patiënt bent, dient u bij spoedbehandelingen uw nota direct per pin of creditcard (uitgezonderd American Express) te voldoen. Dit geldt voor al onze locaties. Wij hebben geen wisselgeld.
Indien u aanvullende tandartsverzekering heeft, dan kunt u uw nota van Bella Dent achteraf declareren bij uw zorgverzekeraar.
Heeft u een verwijzing naar een kaakchirurg (bijv. verstandskies verwijderen of moeilijke extractie)? Dan worden de kosten, rekening houdende met uw eigen risico, altijd vergoed vanuit de basisverzekering. Wij kunnen ook een verwijsbrief maken voor de kaakchirurg. Hiervoor dient u altijd een afspraak te maken bij Bella Dent.
Kosten Spoed Tandarts Kinderen tot 18 jaar.
De basisverzekering dekt voor kinderen onder de 18 de kosten van de volgende behandelingen, ook als sommige behandelingen met spoed uitgevoerd dienen te worden. Bij een spoedbehandeling dient u de nota wel direct te voldoen. Dit om dat uw kind geen ingeschreven patiënt is bij Bella Dent De nota kunt u achteraf declareren bij uw verzekeraar.
* Periodiek preventief onderzoek: één keer per jaar, tenzij meer keren per jaar nodig is,
* Incidenteel consult,
* Tandsteen verwijderen,
* Fluoridebehandeling vanaf 6 jaar: maximaal twee keer per jaar, tenzij meer keren per jaar nodig is,
* Verzegeling van kauwvlakken,
* Behandeling van het parodontium,
* Verdoving,
* Wortelkanaalbehandeling,
* Vullingen,
* Behandeling bij klachten over het kaakgewricht,
* Plaatjes en frameprothesen,
* Kronen, bruggen en implantaten, alleen bij niet aangelegde of door een ongeval geheel verloren fronttanden;
* Chirurgische tandheelkundige hulp, behalve implantaten,
* Röntgenonderzoek, behalve bij orthodontische hulp.
Beugel nodig onder de 18?
Orthodontie valt niet onder de basisverzekering en wordt daarom ook niet vergoed vanuit de basisverzekering. Wilt u deze kosten toch vergoed krijgen? Dan moet u een orthodontie verzekering afsluiten.
Afspraak te laat annuleren of u komt niet opdagen?
Onze tandartsen worden speciaal ingeroosterd en zijn op de dag aanwezig voor die patiënten die met spoed geholpen willen worden. Wij willen iedereen zo goed mogelijk helpen en plannen de spoedafspraken zo efficiënt mogelijk in.
Beseft u goed dat wanneer u een afspraak voor dezelfde dag maakt, wij deze tijd speciaal voor u reserveren (tijdslot) in de agenda van onze spoed tandarts. Dit betekent tevens dat een andere patiënt niet hetzelfde afspraaktijd/tijdslot kan krijgen. Dat u ons belt betekent dat u (acute) pijnklachten heeft of een ander spoedgeval. U kunt of u wilt eigenlijk niet (meer) wachten totdat uw eigen tandarts beschikbaar is. Misschien heeft u helemaal geen eigen tandarts.
Soms kan een patiënt die om 10:00 uur belt, vanwege drukte die dag bijv. pas om 16:00 uur bij ons terecht. Als uw afspraak eerder was en u heeft telefonisch niet op tijd geannuleerd en/of u bent niet komen opdagen, dan is dat in het nadeel van deze patiënt. Hij of zij wacht al uren met pijn om geholpen te worden. Als u op tijd had geannuleerd dan hadden wij de vrijgevallen gereserveerde tijd kunnen opvullen en een andere patiënt (veel eerder) kunnen helpen.
Om zulke vervelende situaties te voorkomen zijn wij genoodzaakt om een strict C90 beleid te hanteren.! Graag hiervoor uw begrip!
Ons C90 beleid houdt in:
* Heeft u, vanwege een spoedgeval, een afspraak gemaakt op de dag zelf? Of is uw afspraaktijd binnen 24 uur?
* Dan heeft u, nadat u heeft opgehangen, maximaal 30 minuten de tijd om uw afspraak kosteloos te annuleren of te verplaatsen.
* U dient uw afspraak altijd telefonisch te annuleren! E-mails worden niet altijd op tijd gelezen.
* Komt u uw afspraak niet na of zegt u deze later dan 30 minuten af? Dan brengen wij conform de landelijk vastgestelde richtlijn en ongeacht de reden, de gereserveerde tijd in rekening. Deze declaratiecode is C90: “Niet nagekomen afspraak”. Deze kosten kunt u ook niet declareren bij uw verzekeraar.
* Wanneer de vrijgevallen gereserveerde tijd niet meer was op te vullen mag er naar redelijkheid een bedrag tot 100% van de geplande behandeling in rekening worden gebracht, met een minimum van € 50,00 !.
* Mocht dit zich voordoen dan maken wij hiervan ook een duidelijke aantekening op uw patiëntenkaart.